Zadania matematyczne na korytarzach szkoły
Akcja ta jest zainicjowana przez nauczycieli zespołu matematyczno – przyrodniczego. To przedsięwzięcie matematyczne jest skierowana do wszystkich uczniów klas IV-VIII. Celem jest utrwalanie podstawowych zagadnień matematycznych i pomoc nie tylko uczniom, którzy mają problemy z matematyki. Działanie to służy wszystkim uczniom, ponieważ pomaga oswajać się z działaniami matematycznymi. Akcja rozpoczęła się w listopadzie i każdy miesiąc ma zupełnie inne zadanie. W każdym miesiącu ćwiczone są inne umiejętności według harmonogramu umieszczonego w planie zespołu matematyczno przyrodniczego. Dziennie poświęcane jest na to zadanie około 5 min lekcji. Poza tym uczniowie w czasie przerw mogą też korzystać z usytuowanych na wszystkich drzwiach działań, zagadek, podpowiedzi itp. Uczniom pleszewskiej Dwójki ta akcja bardzo przypadła do gustu, aktywnie rozwiązują działania „z okienkami”, często oczekują sprawdzenia sowich wyników u matematyków. Listopad i grudzień były miesiącami pisemnego dodawania i odejmowania. Obecnie w różnych miejscach szkoły rozwieszone są równania z tabliczką mnożenia. Może kiedyś tabliczka mnożenia na dużym formacie będzie umieszczona w naszej szkole, to pomoże uczniom utrwalić to zagadnienie matematyczne.
tekst i zdjęcia: K. Bocheńska-Świdowicz