Pogram „PROJEKTOR” w edukacji wczesnoszkolnej
W ramach programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „PROJEKTOR – wolontariat studencki”, uczniowie klasy I d, II b i II d uczestniczyli w warsztatach rozwijających ich kreatywność. Zajęcia rozpoczęliśmy od zaprojektowania wizytówek, które miały ułatwić komunikację między nami oraz pokazać co lubimy i w czym jesteśmy dobrzy. Stworzyliśmy też kontrakt mający ustalić zasady uczestniczenia w zajęciach. Po tej części prowadząca, p.Agata, zaproponowała zabawę integracyjną „Przekaz energii”, a po niej bawiliśmy się w zabawę naśladowczą „Małpa Filomena”. W kolejnej części warsztatów poznaliśmy boomwhackersy – były to rurki o różnej długości i w różnych kolorach, odpowiadające poszczególnym dźwiękom gamy.Rurkami wystukiwaliśmy różne rytmy, a na zakończenie tej części – ku naszemu zaskoczeniu – wystukaliśmy nimi „Sto lat”. W kolejnej części zajęć wykonaliśmy wstęgi z papierowej wikliny i bibuły. Wykorzystaliśmy je do tańca, który wykonaliśmy do muzyki z filmu „Shrek”. Na zakończenie uczniowie pierwszej klasy tworzyli z dużych patyków własne budowle. Warsztaty dostarczyły nam wielu estetycznych wrażeń i pokazały, że nauka nie musi odbywać się tylko z pomocą książki i zeszytu-znacznie ciekawsza jest forma wielozmysłowego poznawania świata.
Tekst:Marzena Kłakulak-Kucała, zdjęcia:Marzena Kłakulak-Kucała, Małgorzata Rygiel-Nowacka, Romana Warkocka