Mali studenci…
Uczniowie klasy Id zakończyli I etap zajęć z cyklu „Kompetencje na szóstkę!”. Jak sprawić, aby nasz umysł błyskawicznie podsuwał nam dobre pomysły? Co zrobić, aby nasze myśli nie chowały się z tyłu głowy, gdy chcemy przekazać coś, czy wyrazić? Skąd się biorą pomysły? Jak uczymy się myśleć? Czy samodzielna praca daje takie same rezultaty jak zespołowa? Czy będąc w zespole mogę się tylko przyglądać pracy pozostałym członkom zespołu? Na te pytania uczniowie odpowiedzieli po wielu podejmowanych działaniach proponowanych przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Uczniowie odczytywali mapy, poszukiwali ukrytych wskazówek, zorganizowali przyjęcie urodzinowe z ograniczonych materiałów oraz zbudowali jajkodromy. Podczas wykonywania tych zadań dzieci nie tylko rozwijały kompetencje kluczowe, ale też doskonale się bawiły! Przed nami kolejny etap, który rozpoczynamy już w marcu. Wspólnie wybraliśmy zagadnienia którymi będziemy się zajmować i już nie możemy się doczekać kolejnych, ciekawych lekcji 🙂
tekst i zdjęcia: Marzena Kłakulak-Kucała