Bo nikt nie jest zbyt młody, aby działać na rzecz przyrody!
Podczas kolejnych zajęć realizowanych w ramach projektu Eko- Pleszew, uczniowie klasy IIb zgłębili swą wiedzę na temat wody. Zabawy badawcze i eksperymenty pozwoliły dzieciom zrozumieć znaczenie jakości wody dla ludzi i wszystkiego, co w wodzie żyje.
Poprzez zabawy badawcze i eksperymenty odpowiedzieli sobie na pytania:
– jakie są stany skupienia wody?
– do czego potrzebna jest woda?
– dlaczego musimy oszczędzać wodę?
– dlaczego warto zbierać deszczówkę?
– czym jest obieg wody w przyrodzie?
– czy woda jest czysta?
– jakie jest ph wody?
– czym jest zjawisko kwaśnych deszczy?
– co się dzieje z ptakami, które trafiły do wycieków plamy ropy naftowej
w zbiornikach wodnych?
– jak oczyścić wodę w sytuacji kryzysowej i zrobić filtr do wody w warunkach domowych?
Pod koniec pierwszej części zajęć poświęconej tematowi wody, dzieci wzięły udział w zabawach ruchowych z wodą w tle oraz wykonali magiczny eksperyment ph. „znikająca woda”.
Uczniowie z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, podczas których korzystając z walizki eko-badacza (zestawu ekologicznego do badania wody, zakupionego w ramach projektu Eko-Pleszew) przeprowadzą testy i określą między innymi twardość wody, zawartość tlenu rozpuszczonego w wodzie czy poziom dwutlenku węgla.